Správa obce
Na čele obce je starosta, volený na štvorročné funkčné obdobie a zastupiteľstvo, ktoré má v Hrádku 7 členov. Ich počet sa odvodzuje od počtu obyvateľov: „od 501 do 1 000 obyvateľov obce 5 až 7 poslancov.“
Obec pri výkone samosprávy okrem iného
- vykonáva úkony súvisiace s riadnym hospodárením s hnuteľným a nehnuteľným majetkom obce a s majetkom vo vlastníctve štátu prenechaným obci do užívania,
- zostavuje a schvaľuje rozpočet obce a záverečný účet obce,
- rozhoduje vo veciach miestnych daní a miestnych poplatkov a vykonáva ich správu a usmerňuje ekonomickú činnosť v obci
- zabezpečuje výstavbu a údržbu a vykonáva správu miestnych komunikácií, verejných priestranstiev…
- zabezpečuje verejnoprospešné služby, nakladanie s komunálnym odpadom a i.
- obstaráva a schvaľuje územnoplánovaciu dokumentáciu sídelných útvarov a zón, koncepciu rozvoja jednotlivých oblastí života obce
- zabezpečuje verejný poriadok v obci; nariadením môže ustanoviť činnosti, ktorých vykonávanie je zakázané alebo obmedzené na určitý čas alebo na určitom mieste,
- zabezpečuje ochranu kultúrnych pamiatok v rozsahu podľa osobitných predpisov a dbá o zachovanie prírodných hodnôt,
- vykonáva osvedčovanie listín a podpisov na listinách,
- vedie obecnú kroniku